Bu Blogda Ara

14 Temmuz 2021 Çarşamba

"MUTLU ŞİİR ", yoktur

 


Size bir kaç neşeli şarkı sözü yazmak isterdim. Şöyle, nakaratında " Angara'nın bağları kurumadan, Halime dallarını bükmeden, gaydırı gobbak Cemile'nin gidişinden deli olanın söylediği türküler, evlerinde lambaları yananın, göz göz olmuş ciğerlerinin kanadığı ", gibi.
 
Bir kaç şiir, bir kaç mısra, beni bu havalar mahvetti gibi. (En neşelisi🙂 buydu. Dahasını bulamadım, siz bulursanız kolaysa, yazın...)
 
"MUTLU ŞİİR ", yoktur arkadaşlar. Şiirin neşesi kendisidir. Yazıldıktan sonra yazanın ruhunu dinlendirip rahatlatan, 'acı biber' tadında bir lezzettir şiir. Nasıl ki, 'yana yana ille de yemek isteği gibi', demek sanırım doğru olanı. 
 
Hem sizi hoplatıp zıplatırken, çılgınca oynatırken çalınan şarkıların sözleri hiç dikkatinizi çekti mi? Müziği, ezgisi olmasa, hepsi bir ağıt, her biri bir çığlık. 
 
 
Yazmak , bir iç söküntüsüdür. Ve içimiz hep kırık bir iğde dalı. Yaprağı yerde, kokusu ruhumuzda. 
 
Aslında, yaşamak böyle bir şeyse, neş'e dilde ve yüzde, hüzün yürekten taşan kalemde. Başka türlüsü mümkün değil. En mutlu ánınızda bile, bir án gözünüz ufuktaki bir noktaya takılı kalmıyor, diyebilir misiniz?
 
 
Ben diyemiyorum. Ve mutlu şiir, yazı yazamıyorum... Zaten mutluysan, niye yazasın ki, yaşarsın... 
 
 
Bence...
 
.............................
 
ferkul
 
13 temmuz 2021
19.25

Hiç yorum yok: