Bu Blogda Ara

2 Ocak 2008 Çarşamba


31 aralık gecesiydi, oturdum klavyenin başına, 25 milyon liranız olsa, ne yapardınız, konulu bir yazı yazmayı planlıyordum… Ne yapardım o kadar çok param olsa?... Ne alır, ne satar, hayatımda değiştireceğim neler olurdu_yu konuşmak, yazmak, paylaşmak, ilginç olur diye düşünüyordum…. Saat 24’ü henüz geçmişti ki bir piyango biletim olduğu aklıma geldi.Önce şu bilete internetten bir bakayım, sonra yazarım dedim ki; nasılsa bir şey çıkmamıştır… Yazdım bilet numaramı bir de baktım aaa!.. Tebrikler, kazandınız diyor, hem de 20 milyon. Bakın; No'lu BiletinizeSon 0 Rakamina GoreÀ,20,070,629YTL İkramiye İsabet Etmiştir. Biletiniz tam ise ikramiyenin tamamını, yarım ise yarısını, çeyrek ise dörtte birini alabilirsiniz.

Yazıyordu, inanamadım tabii ki, tekrar tekrar başka sitelerden de bilet numaramı girerek yeniledim, karşıma aynı yazı çıkıyor!... Yalnız bir gariplik var, bu sitelerde tarih göstermiyor, ve rakamlar da bir garip, virgüllü filan…Ne yapmalı , beklemeli en iyisi bir süre dedim, nasılsa birkaç saat sonra tarihli olarak kazananların da açıklandığı tam listeler yayınlanır, ben de kazandıysam ortaya çıkar dedim.

Ortada hiçbir şey yokken, hayal kurmayı bile unutmuş olduğunu sanan bir insanken öyle bir iki saat geçirdim ki, inanamazsınız… Antalya’da bir evim, burada bir başka evim, anneme kaloriferli bir ev, kardeşlerime vereceğim 500 milyarlar… 5 trilyon un hepsini nasıl yiyeyim ben?... Bana iki buçuğu da yeter, hep birden feraha ulaşırız… Yaz tatilleri sayfiyede geçiririm, evimde hizmetçiler, her şey böyle olunca çalışmak da zor gelmez, işimi de bırakmam artık… Eee 16 yıldır çalışıyorum, o da heba olmasın.Aklının bir kısmı evde, evdeki işlerde ve parada olmayınca çalışmanın da zevki başka olur canım… Tabii ilk önce öğrencilerimden başlayarak fakirlere de yardım ederim… Bu arada koltukları da değiştiririm, hatta bütün evin eşyalarını mı değiştirsem?... Sahi bu kadar parayla ne yapsam ben?...

Küçük bir devlet memuru, hele de inançlı bir insan olarak milli piyangonun haram para olması ihtimali de var tabii, onu bile düşünmüyorum, kendi benciliğime daldım… Kolay mı her ay başını, maaş gününü hesaplayarak koca bir 30 günü geçirmek?.. Maaşlı insan için büyük para, büyük hayal, neler yapılmaz ki o parayla?...

İki saat böyle geçti, mideme heyecandan giren krampları söylemeyeyim en iyisi… Daha fazla rezil etmeyeyim kendimi.

Saat 2 sularında listeler açıklandı, bir de baktım benim bilet numarası olmadığı gibi yukarıda belirtilen 20,070,629 diye bir miktar da yok… Anlaşılan milli piyango gov.tr de dahil olmak üzere hepsi kilitlenmiş, sanırım benim gibi bilet numarası giren herkes trilyonların sahibi sanarak kendini hayal dünyasına çoktan kaptırmış…

Üzülmedim tabii, ama bir boşluk oldu, sabah uyandığımda hala küçük bir memur, az maaşlı, ayın 15’lerini hesaplayan fakir ama , mutlu, biraz hayal kırıklığına uğramış bir insan olarak uyandım… Şimdi trilyoner olabilirdim, keşke sitelerin azizliği olmasa da, bir mucize olsa, hayalleri genişletebilecek, gerçekleştirebilecek bir şeyler olsa…

Bu siteleri ne yapmalı şimdi, benim gibi hayal mağduru kaç tane ülkem insanı nasıl geçirdi o iki saati kimbilir?...

Hayal kurdurabildiği için teşekkür mü etmeli, dava mı etmeli boşuna iki saatimizi ömrümüzden, hem de midemize kramplar geçirterek çaldığı için, ne yapmalı?...))

Siz ne yapardınız 20 milyonunuz olsaydı sahi?....
20 milyonluk hayaller dilerim…………


(Bu arada şu saatte bile hala bilet numarası girerek piyango sitelerinde tebrikler, kazandınız, diye kandırılıyorum.Sakın bir yanlışlık olmasın, bana mı çıktı yoksa milyonlar,tam listeler yalan söylüyor olmasın?...))) )

01.OCAK 2008
SAAT;23.04
ferkul

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bak sen de pek işe yaramamış, sağlına zarar o kadar para...Duyar duymaz, insanın midesine kramplar giriyor hakikaten... Bana da hiçbir şey çıkmadı valla, çıksa da herhalde inanamazdım. =)
Fakir ama mutluyum demişsin, 25 milyon ytl ye sahip olmasan da çok mutlu ve çok umutlu ve de çok sağlıklı bir 2008, 2009,.... diliyorum.
Sevgiler.