Bu Blogda Ara

11 Ocak 2008 Cuma

seni seviyorum, çok mu geciktim





SENİ SEVİYORUM,
ÇOK MU GECİKTİM ?...


Uzun zamandır evde bulundurmuyordum, geçenlerde yeşil yapraklarıyla, açan beyaz yapraklı çiçeğiyle bir güzellik girdi eve...Çok güzel bir çiçek’ti... Bütün canlılığı ve sevimliliğiyle gülümsüyordu sanki, bir başka hava getirmişti evimize…Evin en güzel köşesine koydum onu, ışık alan, güneş gören, sıcak… Her gün bir bardak su, veriyordum, çok değil, bir bardak, bir görev gibi, verip hemen yanından gidiyordum. Evin güzel köşesi dediğim yer; girilmeyen, çok fazla oturulmayan hani şu misafir odası dediğimiz odalardandı…(aslında bu tarz odalara hep karşı olduğumu söylemişimdir , ama her söylediğini yapamıyor insan uygulamaya gelince..) Çiçeğimiz epeyce canlılığını kaybetmeden yaşadı… Sanırım, iki ay kadar, dayandı…

İki gün önce odaya girdiğimde bir de baktım ki o beyaz çiçekleri başını eğmiş, kararmaya yüz tutmuş, yapraklarıyla bile gidiyor sanki… Hemen bir bardak suyunu getirdim, içirdim, ama faydası yok gibi, her geçen gün enerji ve canlılığından biraz daha kaybediyor… Göz göre göre gidiyor çiçeğim, soluyor, ben hiçbir şey yapamıyorum… Gizli bir hastalık sarmış sanki her yerini… Neyin eksik dedim içimden, ne diye soluyorsun?.. En güzel yerdesin, rahatsın, sıcak bir ortamdasın, her ihtiyacın, güneşin, suyun, ortamın çok güzel, hala ne diye kendini soldurarak bana bu üzüntüyü veriyorsun?... Neden karardı yaprakların, niçin o beyaz renginde değil çiçeğin?...

Bu çiçek neden böyle oldu?.. Halbuki ne çok sevmiştim onu, ne çok beğenmiştim, ne iyi bakıyordum, olmayan zamanımın içinde ona her gün su verecek zaman yaratıyordum…

Bugün aklıma geldi, çiçeklerle konuşmak gerekir, demişti eskiden bir dostum… Yanına gittim, su verirken fısıldadım; ‘ çiçeğim, seni çok seviyorum, ne olur, gitme!... ‘dedim… Yapraklarına dokundum, küçük bir çocuğu sever gibi, hasta bir yakına söylenen son sözler gibi… Duymuş mudur, işitmiş midir yalnızlığını paylaştığımı?... Belki de geç kalınmış bir pişmanlığı yaşadığımı, anlamış mıdır?...

Şimdi bekliyorum, geri dönecek mi, kendine gelecek mi, yine bana o güzel , beyaz yapraklı çiçeğinden verecek mi?.. Yeniden can_lanacak mı?....

Çok mu geç kaldım?...
ferkul

110cak 2008

Hiç yorum yok: