Bu Blogda Ara

7 Ağustos 2019 Çarşamba

yıldız kayması






Balkonda oturuyorum.Yanı başımda fesleğen, nane, biber ve domates saksısı. Dokunuyorum, duyuyorlar, kokusu sarıyor geceyi fesleğenin. Çiçeklere ve bitkilere dokunmalı. Çünkü onlar da dokunmadan kokmuyor, konuşmadan meyve vermiyor .
Sevmeden büyümüyor. 


Sadece bir kaç gün yoktum aslında. Kurumuşlar, konuşan olmayınca. Biberime bakıyorum, ayıklıyorum taşa dönmüş yapraklarını. Bu kadar mı çabuk pes ettiniz diyorum, öyle hemen pes etmek var mı?


Bir kaç dalı kalmış tutunacak, bir de gövdesi, direnecek. Yine de umutla her gün suluyorum, kurusan da diren diyorum, sıcağa, güneşe ve susamışlığa. Vardır muhakkak yeşerecek bir dalın daha?

Balkonda oturuyorum. Elimde çay, bilmem kaçıncı şekersiz bardakta. Yudum yudum içiyorum, gözlerim karşıdaki çam ağaçlarında. Sonra gökyüzü, nasıl da sessiz bir arkadaş yalnızlığıma .

Balkonda oturuyorum. Otomobiller geçiyor, renkleri hiç bir birine benzemeyen, modelleri sınıfsız. Sonra bir tramvay sesi, içinde oyuncak bebek gibi görünen kadınlar, erkekler, çocuklar; uzak ve zararsız. "Hep böyle kalsanız". Duymuyorlar, el sallamak da gelmiyor içimden. Hızlı bir film şeridi gibi, akıp gidiyorlar önümden.


Şimdi tam da şimdi, bir motorlu hızını alamadı, keskin bir fren sesiyle, kırmızı ışıkta durabildi sonunda. Bu kadar hızlı gidecek ne vardı diyorum, bu kadar mı kolay kendinden vazgeçmek?


Balkonda oturuyorum. Bir uçak geçiyor başımın üstünden, yıldız kayması gibi. Ne kadar da uzaksın uçak? Pencerenden buluta dokunmak mümkün mü acaba, nasıl içinden geçiyorsan gecenin, nasıl süzülüyorsan gökyüzünde, beni de götür. 


Kuş olup uçmak istiyorum. Bilmediğim uzaklar beni çağırıyor.

Sonra düşünüyorum.
Düşünüyorum. 



Bir yıldız kayıyor, şaşırıyorum." Yıldızsan samanyolunda, direnmeli, kaymamalı" . Bir kumru konuyor balkon demirine. Bakışıyoruz. Gözleri kahve kokusu gibi. Kanatlarında özlem.

Gülümsüyorum. 


Balkonda oturuyorum. Bir yudum daha çay içiyorum. Soğumuş bardaktan anlıyorum.
Bir kere soğudun mu herkesten, bin bir kere incindiysen, balkonda otur , demliğin altını ateşle.



Balkonda oturmak iyi geliyor.
.
Sizin balkonunuz var mı? Çay kaynıyor mu ocağınızda?

Sizin de gökyüzünüzde kuşlar uçuyor mu?

Hiç yıldızınız kaydı mı?


.

 
.
ferkul

Hiç yorum yok: