Bu Blogda Ara

15 Haziran 2020 Pazartesi

yazmak istiyorum



Ben artık şen türküler söylemek istiyorum. Mutlu şiir yoksa da, neşeli bir kaç mısra bırakmak ortaya. Bırakıp da hüznü başımın üstünden tá arkaya, mutlu çocuk öyküleri sıralamak uzun uzadıya. Ayrılığın ve ayrışmanın savaşını koyup bir tarafa, barışın ve sevginin kokusunu yaymak havaya .

Umut dolu dualara sığınıp inanarak gelecek güzel günlere, yüreğimle çıkıp kırlara, yalın ayak basmak toprağa. Açıp kollarımı yalana,kîne ve düşmanlığa , hasete ve çirkefe ; "Haydi hep birlikte olalım ", demek istiyorum saflığa, aydınlığa ve dik durmaya. Kanmak istiyorum yine her şeyin çokça güzel olacağına. 

Artık şen türküler söylemek istiyorum, mırıldanmak değil şiirin nakaratını, kahkahayla haykırmak dünyaya. Ve sevginin yenilmez gücüyle kucaklaşmak dostla da, düşmanla da...
Yokuşlardan inip nefes nefese, sarılmak bir "İğde dalı"na. Kucak kucak sevgileri döküp de ortaya. Resim yapmak istiyorum, maviye ve beyaza ağıt yakar gibi. Kırmızı bir gül kokusuyla sarmak ve sarmalamak gökyüzünü. Dağ menekşelerinden çalınmış bir fısıltı gibi, mor mor çiçek açmak pencere önlerinde. Meydan okurcasına hebâ olmuş onca yıla, salınarak yürümek hiç ayak basılmamış topraklarda. 


Yeniden doğar gibi elli yaşımda, gülümsemek mümkün belki de aynalara.

Varsa şiiri mutluluğun, yazmak istiyorum sayfalarca.

Kendi yalanlarına kanar mı insan?

İçermişçesine gürül gürül akan bir şelâleden, kanmak istiyorum; doya doya....

..........................

ferkul

30 nisan 2020
00.36

Hiç yorum yok: