Bu Blogda Ara

14 Ekim 2020 Çarşamba

 


Mutlu , bir şiir yazmak istiyorum. İnanmak gülümseyen bir çift göze. Sevgi varmış gibi. Sonsuzmuş gibi gülüşler. Hep aydınlatırmış gibi geceyi ay, güneşi hiç yakmaz, hiç kavurmaz gibi, hiç kaybolmaz gibi gündüzün. Gelip de gitmez gibi hiç sevenler.

Vefâdan, hoş bir sedâdan söz etmek, kelimeleri serpmek tükenmez bir umutla. Saçıvermek ortalığa, neşeyle. Hiç üzülmemiş, hiç kırılmamış gibi. Hiç serilmemiş gibi kaldırım taşlarına, hiç yuvarlanmamış gibi yokuşlardan aşağı.

Çiçek açarmış gibi bütün mevsimlerde bir kuru fidan. Mutlu bir şiirle solumak havayı, içine çekermişcesine. Gülümsemek kocaman. Yüzümü kaplayan, başımı döndüren, dönüp dönüp yine beni, bana sevdiren.

Aynaya bir tek göz çizer gibi satır aralarına çizmek kalemle heceleri. Dağıtmayan, kaybolmayan bir gülüş boyamak mısra mısra. Mutlu bir şiir , kim istemez ki?

Doldurmak saatleri, huzuru çağıran bir sükûtta, demlemek bir çayı. Karıştırmak bir kaç tane şekerle. Tat olsun, diye diye bir kuru ekmeğe.

Sonra şu şarkılar, hep o şarkılar, değil mi bizi bizden alan, dönüp dönüp de yine seni, sana getiren?

Mutlu bir şiir yazmak istiyorum. Coşkulu,
sev -gi- li. Tükenmeyen, bitmeyen, eskitip de yıpratmayan. Mut - lu ...

Mutlu şiir... Var mıdır, gelir de gitmez midir?

Bir ömür, sürer midir?...

***

(Mutlu bir şiir yaz diyorlar bana. Bir kez olsun mutlu bir nakarat bırak insanların avuçlarına. Hüzünden bağımsız, neşeli bir " günaydın", meselâ. Şöyle bir ferahlatıcı rüzgâr estir kuruyan çiçeklere. Mutlu bir mısra getir, koy şu sayfanın tam da orta yerine. Bir kez olsun bırak hüznü, göm toprağın kara yüzüne . Aydınlat gülüşleri, hece hece...

Demedim gel, kolaysa yaz kendince.🙂🙃💞)

..............................

ferkul

22 ağustos 2020

13.20

 

Hiç yorum yok: